iubirea

"Iisus iubea. Era dragostea, marele şi minunatul dar pe care-l făcea omenirii. Si a proclamat deschis că originea acestei iubiri este Tatăl ce trăia în El - acelaşi Tată care trăieşte în toţi oamenii.

Ceea ce dădea lui Iisus libertatea şi forţa de a îmbrăţişa întreaga omenire, era cunoaşterea unirii sale şi identitatea cu Tatăl. El s-a desprins rând pe rând de iluziile care erau cauza unei vieţi de ipocrizie; şi făcând-o El exprima din plin pe Tatăl trăind in El."

RUGA

"Dumnezeule, ajuta-ma sa simt puterea, acea flacara aprinsa din mine si lasa-ma sa simt pasiunea de a fi mai puternic decat am fost vreodata. Lasa-ma sa pasesc in lume asemenea unei flacari a luminii tale, stiind ca fiecare noua zi reprezinta un inceput, o sansa de a pune in aplicare ceea ce stiu."

"Atotputernice Spirit al Luminii ce straluci in Cosmos, atrage-mi flacara, in armonie, spre tine.
Ridica-mi focul din intuneric,
Atractie a focului care este Una cu TOTUL.
Ridica-mi sufletul, tu preaputernice.
Copil al Luminii, nu-ti intoarce fata de la mine.
Fa-ma sa ma topesc in cuptorul tau;
Cel ce esti una cu toate lucrurile si toate lucrurile
Una cu tine, foc al vietii si Una cu Mintea."
TOTH

IMNUL VIETII

Viata e o sansa - nu o lasa sa se piarda/ Viata e frumusete - admir-o/ Viata e o bucurie - gust-o din plin/ Viata e un vis - transforma-l in realitate/ Viata e o sfidare - infrunt-o/ Viata e o datorie - implineste-o/ Viata e un j o c - joaca-l/ Viata e pretioasa - ai grija de ea/ Viata e o bogatie - pazeste-o/ Viata e dragoste - bucura-te de ea/ Viata e un mister - incearca sa-l patrunzi/ Viata e o promisiune - n-o lasa neimplinita/ Viata e tristete - treci peste ea/ Viata e un imn - canta-l/ Viata e o lupta - accept-o si castig-o/ Viata e o tragedie - fii tare/ Viata e o aventura - indrazneste sa ti-o asumi/ Viata e fericire - fii astfel incat sa o meriti/ Viata e Viata - ocroteste-o! MAICA TEREZA

vineri, 22 aprilie 2011

IUBIRE


Astazi m-am gandit sa scriu despre Iuda. Stiu ca vor fi multi care ma vor condamna, care vor comenta negativ indrazneala mea. Dar trec peste toate comentariile si incerc sa-i multumesc spiritului care a fost Iuda. E foarte greu sa joci rolul negativ. Iti trebuie foarte mult curaj si dorinta de a face bine ca sa accepti sa intri in pielea omului care sa-si tradeze Invatatorul. Tradarea lui Iuda a fost calea spre invierea lui Iisus. Tradarea lui a fost o dovada de iubire curata . Nu oricine ar fi capabil sa se lase urat si blasfemiat pentru atat de multa vreme de toata populatia planetei. Nu e usor sa parezi toata energia negativa care razbate din setea de razbunare a tuturor celor care nu au inteles gestul lui Iuda. A fost etichetat ca un tradator, un vanzator perfid. Foarte putini, insa, s-au gandit ca daca n-ar fi fost tradarea lui, Iisus n-ar fi avut sansa ca prin Invierea Lui sa dovedeasca lumii ca e Dumnezeu. Iisus stia de la inceput ca Iuda are misiunea de a-L trada, si totusi l-a iubit mai mult decat pe oricare dintre ucenici. Stia sigur ce are de facut si a acceptat si parerea mea este ca l-a apreciat foarte mult. Iisus putea intelege sacrificiul pe care l-a acceptat Iuda de dragul Lui. Este o dovada de inalta iubire ceea ce a facut acest spirit inalt.
Stiu ca marea majoritate nu este de acord cu ceea ce sustin eu. Si asta pentru ca oamenii sunt obisnuiti sa priveasca totul doar la suprafata. Foarte putini sunt cei care merg la sursa unui asa zis rau. E foarte usor sa judeci efectul. Mai greu este sa descoperi cauza.
Iisus nu si-ar fi putut dovedi dumnezeirea decat daca facea ceva ce nu putea fi facut de nimeni altcineva. Si ce ar fi putut fi mai maret decat Invierea a treia zi de la moarte? Moartea trebuia sa fie publica si cat mai tragica. Nimeni n-ar fi putut rezista torturilor la care a fost supus Iisus. Dar aceasta rezistenta nu ar fi fost de ajuns pentru sceptici. Trebuia sa fie ceva mai mult decat ar fi putut face oricine, ceva ce nimeni altcineva n-a mai putut face. Omenirea avea nevoie de o dovada. Asta au cautat oamenii mereu. Iuda a mijlocit moartea Lui Iisus o singura data. Dar oamenii de atunci si pana acum o fac in fiecare an jertfind mielul care simbolizeaza nevinovatia Lui Iisus. Toti il condamna si arunca in Iuda cu pietre. Dar de ce nu opriti macelul mieilor din fiecare an? De ce il ucideti pe Iisus de doua mii de ani sacrificand mieii? De ce se repeta acest sacrificiu? Si mai ales de ce Iuda a fost etichetat ca tradator si poporul care a ales moartea lui Iisus gratiindu-l pe Barabas nu este privit la fel? Ne e usor sa etichetam fara sa cautam ceea ce se ascunde dincolo de aparente. Ne e usor sa acceptam ceea ce ni se ofera ca fiind realitate decat sa cautam ceea ce este de fapt adevarat. Oamenii au uitat repede ceea ce chiar Iisus i-a invatat "CINE E FARA PACAT SA ARUNCE PRIMUL CU PIATRA". Oameni buni, realitatea nu are nici o legatura cu ceea ce ni s-a inoculat de milenii. Iisus a propovaduit iubirea. Dar cati dintre noi am inteles asta? Cati am apreciat maretia gestului Lui Dumnezeu de a se cobora pana la noi? Cati am inteles ca din iubire Iuda a acceptat dispretul intregii omeniri ? Din iubire pentru Iisus. Merita sa ganditi putin la asta.
Sa aveti sarbatori luminoase si pline de iubire!

3 comentarii:

Maria spunea...

Citesc blogul acesta cu multa placere. Despre Iuda, insa... ce te face sa crezi ca Iisus l-a iubit cel mai mult, nicaieri nu este mentionat asa ceva? Daca Iuda si-a tradat invatatorul, a ales aceasta si cu siguranta nu din iubire, e absurd sa crezi ca Iisus a jucat o comedie menita sa insele o intreaga lume crestina. De ce spui ca era singurul mod in care El putea sa isi demonstreze dumnezeirea, de ce Il limitezi pe Dumnezeu? Si-apoi, de ce s-a sinucis, daca ar fi implinit intr-adevar o misiune mareata? Pe langa Biblie, exista si alte revelatii, de ex. cele ale Annei Catherine Emmerich dupa care a fost realizat filmul lui Mel Gibson, ”Patimile lui Iisus” si mai sunt si altele.

Fanitza spunea...

Draga mea, stiu ca esti un vizitator iubit al meu, dar poate ca de data asta te-am suparat. Imi pare rau daca nu avem aceeasi parere. Nu am afirmat ca Iisus ar fi fost actorul unei comedii care sa insele lumea, iar despre iubirea pe care i-a purtat-o lui Iuda este parerea mea si nu ma dezic de ea. Pur si simplu asa simt eu in adancul sufletului meu si nu ma intreba de ce pentru ca nu as sti sa-ti dau un raspuns. Cat despre faptul ca Iuda s-ar fi sinucis nu exista nici o dovada care sa sustina asta. Daca s-ar fi sinucis atunci cum ar fi scris Evanghelia care a fost gasita si tinuta ascunsa ? Si care sa fie oare motivul acestui secret? Te-ai gandit la cate lucruri ne sunt ascunse inca? Te-ai gandit la cat de multe informatii au fost scoase de-a lungul timpului din biblie? Ma opresc aici cu sirul intrebarilor fara raspuns. Te mai astept cu drag si iarta-ma daca te-am suparat cu ceva.

Maria spunea...

Nu m-am suparat deloc, nu sunt habotnica. Stiu ca e un subiect sensibil, am aflat si eu despre evanghelia dupa Iuda, dar, ca si tine, mi-am cercetat adancul sufletului si am citit multe alte surse. Concluzia mea este ca e falsa. Desigur, poti avea o alta parere, este dreptul tau si eu o respect. Dovada ca Iuda s-a sinucis nu este doar in Biblie, ci si in revelatiile de care am amintit. Stiu ca multe lucruri ne sunt ascunse, asa este. Trebuie sa ne cultivam un discernamant perfect ca sa alegem graul de neghina, nu? Si este bine asa, caci ne ajuta sa crestem din toate punctele de vedere. Daca totul ar fi fost foarte clar, nu mai cautam si nu ne mai dezvoltam ca fiinte inteligente. Voi poposi in continuare pe blogul tau, caci simt ca esti un suflet deosebit, care cauta raspunsuri. Si daca avem pareri diferite, pot accepta asta, nici eu nu detin adevarul absolut. Sa ai o saptamana minunata!