iubirea

"Iisus iubea. Era dragostea, marele şi minunatul dar pe care-l făcea omenirii. Si a proclamat deschis că originea acestei iubiri este Tatăl ce trăia în El - acelaşi Tată care trăieşte în toţi oamenii.

Ceea ce dădea lui Iisus libertatea şi forţa de a îmbrăţişa întreaga omenire, era cunoaşterea unirii sale şi identitatea cu Tatăl. El s-a desprins rând pe rând de iluziile care erau cauza unei vieţi de ipocrizie; şi făcând-o El exprima din plin pe Tatăl trăind in El."

RUGA

"Dumnezeule, ajuta-ma sa simt puterea, acea flacara aprinsa din mine si lasa-ma sa simt pasiunea de a fi mai puternic decat am fost vreodata. Lasa-ma sa pasesc in lume asemenea unei flacari a luminii tale, stiind ca fiecare noua zi reprezinta un inceput, o sansa de a pune in aplicare ceea ce stiu."

"Atotputernice Spirit al Luminii ce straluci in Cosmos, atrage-mi flacara, in armonie, spre tine.
Ridica-mi focul din intuneric,
Atractie a focului care este Una cu TOTUL.
Ridica-mi sufletul, tu preaputernice.
Copil al Luminii, nu-ti intoarce fata de la mine.
Fa-ma sa ma topesc in cuptorul tau;
Cel ce esti una cu toate lucrurile si toate lucrurile
Una cu tine, foc al vietii si Una cu Mintea."
TOTH

IMNUL VIETII

Viata e o sansa - nu o lasa sa se piarda/ Viata e frumusete - admir-o/ Viata e o bucurie - gust-o din plin/ Viata e un vis - transforma-l in realitate/ Viata e o sfidare - infrunt-o/ Viata e o datorie - implineste-o/ Viata e un j o c - joaca-l/ Viata e pretioasa - ai grija de ea/ Viata e o bogatie - pazeste-o/ Viata e dragoste - bucura-te de ea/ Viata e un mister - incearca sa-l patrunzi/ Viata e o promisiune - n-o lasa neimplinita/ Viata e tristete - treci peste ea/ Viata e un imn - canta-l/ Viata e o lupta - accept-o si castig-o/ Viata e o tragedie - fii tare/ Viata e o aventura - indrazneste sa ti-o asumi/ Viata e fericire - fii astfel incat sa o meriti/ Viata e Viata - ocroteste-o! MAICA TEREZA

miercuri, 22 septembrie 2010

ANTRENAREA MINTII


Antrenarea Minţii

De Gese Langri Tangpa

1

Cu hotărârea să ating scopul suprem,
Pentru binele tuturor fiinţelor simţitoare,
Care depăşeşte şi ‘bijuteria împlinirii dorinţelor’,
Fie să-i îndrăgesc în toate timpurile

2

Oricând interacţionez cu cineva,
Fie să mă văd pe mine ca şi cel mai smerit dintre toţi,
Şi, din adâncul inimii mele,
Cu respect să-i văd pe ceilalţi ca fiind superiori.

3

În toate faptele mele, fie să caut în mintea mea
Şi de îndată ce apar tulburările mentale şi emoţionale-
Care mă pun în pericol pe mine şi pe ceilalţi-
Fie să le confrunt cu putere şi să le previn.

4

Când văd fiinţe cu caracter neplăcut,
Asuprite de negativitate şi suferinţă,
Fie să-i îndrăgesc – pentru că sunt rari-
Ca şi cum aş fi descoperit o comoară!

5

Când alţii, din invidie,
Mă tratează greşit, cu abuz, calomnie şi dispreţ,
Fie să iau asupra mea înfrângerea
Şi să ofer celorlalţi victoria.

6

Când cineva pe care l-am ajutat
Sau în care mi-am pus speranţe
Mă tratează în moduri ce mă rănesc profund,
Fie să-l privesc în continuare ca pe un învăţător preţios.

7

Pe scurt, fie să ofer celorlalţi beneficiu şi bucurie,
Tuturor ‘mamelor’ mele, directe sau indirecte,
Fie să iau asupra mea în tăcere
Toate durerile şi rănile mamelor mele.

8

Fie ca toate acestea să rămână neîntinate,
De petele celor opt griji lumeşti;
Şi fie ca eu, recunoscând toate lucrurile ca fiind iluzii,
Lipsuri sau ataşamente, să fiu eliberat din robie.

Primele şapte strofe din “Antrenarea Minţii” se referă la practicile asociate cu cultivarea metodei, aspecte de pe Cale ca şi compasiunea, altruismul, aspiraţia să atingi iluminarea şi aşa mai departe. A opta strofă se referă la practici de cultivare a aspectului înţelepciunii de pe Cale.

2 comentarii:

Bogdan spunea...

din nou multumesc :)

Fanitza spunea...

Cu placere si de data asta!