iubirea

"Iisus iubea. Era dragostea, marele şi minunatul dar pe care-l făcea omenirii. Si a proclamat deschis că originea acestei iubiri este Tatăl ce trăia în El - acelaşi Tată care trăieşte în toţi oamenii.

Ceea ce dădea lui Iisus libertatea şi forţa de a îmbrăţişa întreaga omenire, era cunoaşterea unirii sale şi identitatea cu Tatăl. El s-a desprins rând pe rând de iluziile care erau cauza unei vieţi de ipocrizie; şi făcând-o El exprima din plin pe Tatăl trăind in El."

RUGA

"Dumnezeule, ajuta-ma sa simt puterea, acea flacara aprinsa din mine si lasa-ma sa simt pasiunea de a fi mai puternic decat am fost vreodata. Lasa-ma sa pasesc in lume asemenea unei flacari a luminii tale, stiind ca fiecare noua zi reprezinta un inceput, o sansa de a pune in aplicare ceea ce stiu."

"Atotputernice Spirit al Luminii ce straluci in Cosmos, atrage-mi flacara, in armonie, spre tine.
Ridica-mi focul din intuneric,
Atractie a focului care este Una cu TOTUL.
Ridica-mi sufletul, tu preaputernice.
Copil al Luminii, nu-ti intoarce fata de la mine.
Fa-ma sa ma topesc in cuptorul tau;
Cel ce esti una cu toate lucrurile si toate lucrurile
Una cu tine, foc al vietii si Una cu Mintea."
TOTH

IMNUL VIETII

Viata e o sansa - nu o lasa sa se piarda/ Viata e frumusete - admir-o/ Viata e o bucurie - gust-o din plin/ Viata e un vis - transforma-l in realitate/ Viata e o sfidare - infrunt-o/ Viata e o datorie - implineste-o/ Viata e un j o c - joaca-l/ Viata e pretioasa - ai grija de ea/ Viata e o bogatie - pazeste-o/ Viata e dragoste - bucura-te de ea/ Viata e un mister - incearca sa-l patrunzi/ Viata e o promisiune - n-o lasa neimplinita/ Viata e tristete - treci peste ea/ Viata e un imn - canta-l/ Viata e o lupta - accept-o si castig-o/ Viata e o tragedie - fii tare/ Viata e o aventura - indrazneste sa ti-o asumi/ Viata e fericire - fii astfel incat sa o meriti/ Viata e Viata - ocroteste-o! MAICA TEREZA

joi, 6 mai 2010

IUBIREA CONSTIENTA


O relatie de iubire este o relatie care ne satisface anumite nevoi: de intimitate, de apreciere, de relationare, de crestere a stimei de sine. Imi doresc ca “EL/EA” sa imi dea incredere in mine, sa ma faca sa ma simt implinit(a), sa imi spuna vorbe frumoase etc.

Ne raportam la exterior, la cel de langa noi care trebuie sa faca ceea ce in primul rand noi suntem datori sa facem: sa ne iubim. Inseamna ca nu trebuie nimeni altcineva sa imi dea incredere, inseamna ca eu singur(a) pot sa gasesc acea cale spre implinire, inseamna ca si eu pot sa imi spun vorbe frumoase etc.

O relatie de iubire este o relatie care implica o evolutie in doi
E important sa cultivam acea iubire constienta si sa crestem impreuna.

John Welwood spune in cartea “Calatoria inimii: Calea iubirii constiente” ca iubirea constienta “incepe sa se dezvolte intr-o relatie in care doi oameni au o comuniune de la fiinta la fiinta, aceasta pentru ca e mai degraba o iubire a fiintei decat o iubire a personalitatii”.

Suntem impreuna si totusi separat, avem fiecare lumile noastre “si el nu poate sti niciodata cu adevarat cum este sa fiu eu, iar eu nu pot sti niciodata cum este sa fie el.” Intr-adevar iubirea constienta e rara insa descoperirea ei a devenit necesara.

Asta in primul rand pentru ca iubirea inconstienta nu mai functioneaza si vedem tot mai multe relatii care se destrama. Welwood spune:

Cand un barbat si o femeie se dedica cresterii constiintei si spiritului fiecaruia, vor dori in mod natual sa isi impartaseasca iubirea cu altii. [...] Un cuplu va inflori cand viziunea si practica celor doi parteneri nu se concentreaza doar asupra relatiei lor, ci include si acest sens mai larg al comunitatii si al lucrurilor pe care le ofera altora.

Asadar mi se pare important azi sa ne dorim iubirea constienta, sa nu ne mai pierdem in relatii care nu fac decat sa ne hraneasca nevoile imediate, relatii care dorim sa completeze ceva ce ar trebui noi sa descoperim in noi. Nu exista acea “jumatate”, tu esti un intreg care doar va vibra, va evolua alaturi de o persoana cu care esti in comuniune.

Nu uita niciodata asta: iubirea te iubeste mereu.
— H.W.L. Poonja


- articol scris de Delia Muresan-


--------------------------------------------------------------------------------

Niciun comentariu: