iubirea

"Iisus iubea. Era dragostea, marele şi minunatul dar pe care-l făcea omenirii. Si a proclamat deschis că originea acestei iubiri este Tatăl ce trăia în El - acelaşi Tată care trăieşte în toţi oamenii.

Ceea ce dădea lui Iisus libertatea şi forţa de a îmbrăţişa întreaga omenire, era cunoaşterea unirii sale şi identitatea cu Tatăl. El s-a desprins rând pe rând de iluziile care erau cauza unei vieţi de ipocrizie; şi făcând-o El exprima din plin pe Tatăl trăind in El."

RUGA

"Dumnezeule, ajuta-ma sa simt puterea, acea flacara aprinsa din mine si lasa-ma sa simt pasiunea de a fi mai puternic decat am fost vreodata. Lasa-ma sa pasesc in lume asemenea unei flacari a luminii tale, stiind ca fiecare noua zi reprezinta un inceput, o sansa de a pune in aplicare ceea ce stiu."

"Atotputernice Spirit al Luminii ce straluci in Cosmos, atrage-mi flacara, in armonie, spre tine.
Ridica-mi focul din intuneric,
Atractie a focului care este Una cu TOTUL.
Ridica-mi sufletul, tu preaputernice.
Copil al Luminii, nu-ti intoarce fata de la mine.
Fa-ma sa ma topesc in cuptorul tau;
Cel ce esti una cu toate lucrurile si toate lucrurile
Una cu tine, foc al vietii si Una cu Mintea."
TOTH

IMNUL VIETII

Viata e o sansa - nu o lasa sa se piarda/ Viata e frumusete - admir-o/ Viata e o bucurie - gust-o din plin/ Viata e un vis - transforma-l in realitate/ Viata e o sfidare - infrunt-o/ Viata e o datorie - implineste-o/ Viata e un j o c - joaca-l/ Viata e pretioasa - ai grija de ea/ Viata e o bogatie - pazeste-o/ Viata e dragoste - bucura-te de ea/ Viata e un mister - incearca sa-l patrunzi/ Viata e o promisiune - n-o lasa neimplinita/ Viata e tristete - treci peste ea/ Viata e un imn - canta-l/ Viata e o lupta - accept-o si castig-o/ Viata e o tragedie - fii tare/ Viata e o aventura - indrazneste sa ti-o asumi/ Viata e fericire - fii astfel incat sa o meriti/ Viata e Viata - ocroteste-o! MAICA TEREZA

joi, 6 mai 2010

NOI



cei nascuti la inceputul anilor 50, 60 si cei nascuti in anii 70, vedem
acum in anul 2010 cum casa
parintilor nostri este de 50 de ori mai scumpa decat
atunci cand au
cumparat-o si realizam ca noi o sa platim pentru casele
noastre in jur de 50 de
ani. Avem amintiri despre primii pasi pe luna,
despre razboaie
sangeroase, avem cultura generala, pentru ca asta
insemna ceva o data.

Suntem ultima generatie care
a jucat
"De-a v-ati ascunselea" , "Castel", "Ratele
si vanatorii",
"Tara, tara, vrem ostasi",
"De-a prinselea","Sticluta cu
otrava", "Pac Pac", "Hotii si
vardistii", ultimii care
au strigat "Un doi trei la perete stai", ultimii
care au
folosit telefoanele cu fise, dar primii care am facut
petreceri video
(inchiriam un video si stateam sa ne uitam la filme 2 zile
inchisi in casa),
primii care am vazut desene animate color, primii care am
renuntat la casete
audio si le-am inlocuit cu CD-uri.

Noi am purtat jeansi elastici, pantaloni evazati, geci de
blugi de la turci,
iar cine avea firme gen Lee sau Puma era deja lider de
gasca.

Noi nu am dat examene de Capacitate,
nu am dat teste grile
la admitere.

Noi am fost ultimii "Soimi ai
Patriei" si
ultimii "Pioneri".

La gradinita am invatat poezii in romaneste, nu in
engleza...Si am cantat MULTI
ANI TRAIASCA nu HAPPY BIRTHDAY la aniversari.

Am sorbit din ochi Sclava Isaura, Beverly Hills , Melrose
Place , Twin Peaks ,
Dallas .. si cine zice ca nu s-a uitat ori minte ori nu
avea inca televizor.

Reclamele de pe posturile straine ne innebuneau, si abia
asteptam sa vina si la
noi inghetata Magnum, sau pustile alea absolut superbe cu
apa.Intre timp, ne
consolam cu Tango cu vanilie si ciocolata si clasicele
bidoane umplute cu apa
de la robinet, care turnate in cap ne provocau pneumonii.
Si uite un motiv bun
sa nu mergem la scoala.

Noi am ascultat si Metallica, si Ace of Base, si DJ Bobo,
si Michael Jackson,
si Backstreet Boys si Take That, si inca nu auzisem de
manele, singurele melodii
de joc fiind horele la chefuri, la care nimeni nu stia
pasii, dar toti dansam!

Dar spre deosebire de copiii din ziua de azi, am auzit atat
de Led Zeppelin, Deep Purple,
Jimi Hendrix, Abba si de Queen, cat si de noile nume gen 50
Cent si Britney
Spears. Am citit "Licurici",
"Pif", Ciresarii, si am
baut Cico si Zmeurata si ni s-a parut ceva extraordinar
cand au aparut primele
sucuri "de la TEC " fara sa ne fie teama ca
"au prea multe
E-uri", iar la scoala beam toata clasa dintr-o sticla
de suc fara teama de
virusi.

Noi am baut prima Coca-Cola la sticla si am descoperit
internetul. Noi nu ne
dadeam bip-uri, ne fluieram sa iesim afara, noi nu aveam
dolby surround system,
taceam toti ca sa auzim actiunea filmului, nu aveam
Nintendo sau Playstation ci
jocuri tetris de care ne plictiseam la o luna dupa ce le
cumparam si le uitam
pe dulap, pline de praf.

Abia asteptam la chefuri sa jucam "Fantanita",
sau "Flori, fete
sau baieti", sau "Adevar sau Provocare", sau
orice ne dadea un
pretext sa "pupam pe gura" pe cine
"iubeam"..

Noi suntem cei care inca au mai "cerut
prietenia", care inca
roseam la cuvantul "sex", care dadeam cu banul
care sa intre in farmacie
sa cumpere prezervative, pe care apoi sa le umplem cu apa
si sa le aruncam in
capul colegilor, care am completat mii de oracole,
sperand ca persoana
iubita va citi acolo unde scrie "De cine iti
place?" ca ne place de
el/ea.

Este uimitor ca inca mai suntem in viata, pentru ca
noi am mers cu
bicicleta fara casca, genunchiere si cotiere, nu am avut
scaune speciale in
masini, nu am aruncat la gunoi bomboanele care ne cadeau
din greseala pe jos,
nu am avut pastile cu capac special sa nu fie desfacute de
copii, nu ne-am
spalat pe maini dupa ce ne-am jucat cu toti cainii si toate
pisicile din
cartier, nu am tinut cont de cate lipide si glucide mancam,
parintii nostri nu
au "child proof the house", ne-au trimis sa
cumparam bere si vin de
la alimentara, si cate un pachet de tigari de la
tutungerie.

Noi am auzit cum s-a tras la Revolutie , noi am fost
martorii a trei
schimbari de bancnote si monede, noi am ras la bancurile cu
Bula, pe care le-a compus cumplita Securitate, contemporana noua.
Noi am fost
primii care au auzit-o pe Andreea Esca la Pro TV , noi
suntem cei care mai
tinem minte emisiunea "Feriti-va de magarus".

Suntem o generatie de invingatori, de visatori, de
"first-timers" ... Dar suntem si generatia care vede limpede cum ne pierdem tara, iar dusmanul este din interior si nu de afara... Noi suntem ultima genaratie de sacrificiu a lui Ceausescu si prima de dupa Revolutie. Noi am pierdut de doua ori, si atunci, si acum.
Azi, suntem la fel de saraci, dar am devenit liberi! Ce putem face azi cu libertatea????
Atat: sa ne opunem manelizarii programate a Romaniei!
Voi cei din generatiile 50- 60 - 70 alaturati-va noua si trimiteti la toata lumea acest mesaj!


Daca citesti si ai cazut macar un pic pe ganduri, esti
de-al nostru !

Un comentariu:

GabyS spunea...

Da... miscator articolul... chiar am trecut prin multe si oare cate ne mai asteapta? Pe langa toate acestea vom adauga si trecerea in Noua Era si poate dupa asta ne vom da rasuflarea linistiti ca am trait, si asa cu zambetul pe fata ne intoarcem... acasa" dupa o misiune minunata, plina de peripetii si lectii de tot felul. Am trait anii celor mai multe schimbari se pare...
Sa-i Multumim Lui Dumnezeu pentru minunatul dar oferit... Viata! El este tot ce conteaza si exista in tot si in noi.
Numai bine! Pace Lumina si Iubire!